Regulamin Mistrzostw Wielkopolski w Programowaniu Zespołowym
1. Cel Mistrzostw
Mistrzostwa
Wielkopolski w Programowaniu Zespołowym (dalej: Mistrzostwa) są okazją
do zademonstrowania i doskonalenia umiejętności w zespołowym rozwiązywaniu
problemów informatycznych. Umożliwiają one nawiązanie kontaktów między
uczniami, studentami, firmami informatycznymi oraz wszystkimi osobami
zainteresowanymi programowaniem i algorytmami, z różnych szkół i miejscowości.
Pozwalają poznać specyfikę tego rodzaju rywalizacji oraz pomagają przygotować
się do ewentualnego uczestnictwa w zawodach typu ACM International
Collegiate Programming Contest, Akademickich Mistrzostwach Polski w
Programowaniu Zespołowym czy konkursach takich jak Olimpiada
Informatyczna, Internetowe Mistrzostwa Polski w Programowaniu.
2. Organizator Mistrzostw
Organizatorem
Mistrzostw jest PROWOC SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w
Poznaniu (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Rumiankowa 70, 61-680
Poznań); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod
numerem KRS 0000427613; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest
dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości:
5.000,00 zł.; NIP: 7393855468; REGON: 281412673; adres poczty elektronicznej: contest@prowoc.com (dalej: Organizator).
Oficjalna strona internetowa Mistrzostw: https://www.prowoc.com/
Organizator przy organizacji Mistrzostw może korzystać z pomocy partnerów będących gospodarzami lokalizacji, w których przeprowadzane będą Mistrzostwa. Lokalizacje te oraz partnerzy będą wskazane na oficjalnej stronie internetowej Mistrzostw. Uczestnik korzystający z danej lokalizacji jest zobowiązany przestrzegać zasad bezpieczeństwa i porządku ustanowionych przez danego gospodarza, w szczególności regulaminu obiektu, jeżeli taki jest ustanowiony.
3. Uczestnictwo w Mistrzostwach
3.1. W
Mistrzostwach biorą udział zespoły (drużyny), składające się maksymalnie z
trzech osób. Każda osoba może być tylko w jednym zespole.
3.2. Ze względu na otwarty charakter Mistrzostw mogą w nich
startować wszyscy za wyjątkiem samych organizatorów i sędziów. W przypadku uczestników
do 13 roku życia do udziału w Mistrzostwach niezbędna jest obecność i zgoda
osoby sprawującej władzę rodzicielską lub opiekę nad takim uczestnikiem, a w
przypadku osób pomiędzy 13 i 16 rokiem życia do udziału w Mistrzostwach niezbędna
jest zgoda osoby sprawującej władzę rodzicielską lub opiekę nad uczestnikiem.
3.3. Nie istnieją żadne ograniczenia co do składu zespołów (za
wyjątkiem liczności, określonej w punkcie 3.1).
W szczególności, zawodnicy z jednej drużyny nie muszą uczyć się w tym samym
miejscu, pochodzić z tej samej miejscowości, czy być w podobnym wieku.
3.4. Zawodnicy będą rywalizować w dwóch
klasyfikacjach. Klasyfikacja ogólna przeznaczona jest dla wszystkich zespołów,
bez wyjątku. Klasyfikacja "junior" przeznaczona jest dla zespołów, w
których wszyscy zawodnicy uczą się w szkole średniej (liceum/technikum/szkole
zawodowej), gimnazjum, szkole podstawowej lub mają mniej niż 7 lat i są w
stanie potwierdzić to stosowną legitymacją / dowodem. Zawodnicy w obu
klasyfikacjach będą nagradzani niezależnie (dopuszczalne jest, że zespół
otrzyma dwie nagrody, po jednej w każdej z klasyfikacji).
3.5. W Mistrzostwach może wziąć udział
maksymalnie 450 osób. W sytuacjach wyjątkowych, Komitet Organizacyjny zastrzega
sobie prawo zmiany tej liczby.
3.6. W razie zbyt dużej liczby chętnych, Komitet
Organizacyjny zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia eliminacji, które
wyłonią ostateczny skład osobowy zawodów, nie jest to jednak konieczność.
Decyzja o eliminacjach zostanie podana do wiadomości publicznej najpóźniej 2 tygodnie
przed terminem zawodów. W przypadku nie przeprowadzania eliminacji decydować
będzie kolejność zgłoszeń. Komitet Organizacyjny ma prawo do przyjmowania
zaproszonych przez siebie drużyn poza kolejnością.
3.7. Do zawodów mogą zgłaszać się także drużyny
dwu- lub jednoosobowe. W przypadku takich zespołów, mogą one poprosić
organizatorów o połączenie z innymi niepełnymi drużynami. W razie zbyt dużej
liczby drużyn Komitet Organizacyjny ma prawo arbitralnie łączyć niepełne
zespoły, o czym poinformujemy uczestników z odpowiednim wyprzedzeniem –
uczestnik w takim wypadku ma jednak prawo rezygnacji w Mistrzostwach przed ich
rozpoczęciem.
3.8. Zgłoszenia drużyny będzie można dokonać poprzez formularz WWW
umieszczony na stronie Mistrzostw, przy uwzględnieniu zasad i terminów tam
opisanych. Podanie fałszywych danych w formularzu może grozić dyskwalifikacją z
tych i przyszłych Mistrzostw.
3.9. W razie dużej liczby chętnych Komitet Organizacyjny
ma prawo do utworzenia równoległego konkursu on-line dla zawodników zdalnych,
który będzie posiadał osobną klasyfikację. Klasyfikacja ta nie będzie brana pod
uwagę do klasyfikacji Mistrzostw. Zwycięzcy tej klasyfikacji nie otrzymają od
organizatorów żadnych nagród, nawet w przypadku osiągnięcia wyniku lepszego niż
wynik najlepszej drużyny w klasyfikacji generalnej.
4. Przebieg Mistrzostw
4.1. Mistrzostwa
trwają dwa dni. Dokładny termin Mistrzostw jest wskazany na stronie Mistrzostw.
4.2. Pierwszy dzień jest przeznaczony na aklimatyzację uczestników
i sesję próbną, w czasie której zawodnicy będą mogli zapoznać się ze
środowiskiem programistycznym (system operacyjny, sieć komputerowa,
kompilatory, tryb oceniania zadań, itp.). Wyniki uzyskane podczas sesji próbnej
nie liczą się do klasyfikacji końcowej.
4.3. Sesja właściwa odbywa się w drugim dniu Mistrzostw i trwa 5
godzin. Klasyfikacja końcowa jest ustalana tylko i wyłącznie na jej podstawie.
Sędzia Główny, w porozumieniu z Komitetem Organizacyjnym, ma prawo przedłużyć
czas rozwiązywania zadań w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych trudności o
czas ich trwania, który jednak nie przekroczy 8 godzin.
4.4. Zawody przeprowadzane są w środowisku sieciowym. Zawodnicy
mogą korzystać z sieci tylko i wyłącznie poprzez system WWW dostarczony przez
organizatorów, zwany Sprawdzarką (służący między innymi do wysyłania
rozwiązań do sprawdzenia, komunikacji z sędziami, czy tworzenia wydruków kodu źródłowego).
Używanie sieci do innych celów, takich jak przeglądanie WWW, korzystanie z
poczty elektronicznej, zdalne logowanie, ftp i innych jest bezwzględnie
zakazane pod groźbą dyskwalifikacji i w miarę możliwości będzie zablokowane
przez Organizatora. Każdy zawodnik, który znajdzie lukę w systemie ochrony,
jest zobowiązany powiadomić o tym niezwłocznie Organizatora Mistrzostw.
4.5. Zespołowi prezentowane są zadania
programistyczno-algorytmiczne w liczbie 8–12, których rozwiązania należy
przedstawić w językach programowania (w
sensie języków akceptowanych przez kompilatory używane na Sprawdzarce, które to
zostaną podane, wraz z numerami wersji, na stronie WWW Mistrzostw – zazwyczaj
jest to C, C++, Pascal, Java). Zadania będą sformułowane w sposób niezależny od
języka programowania.
4.6. Zadania będą sformułowane w języku polskim. Na specjalne
życzenie, zawodników nie będących obywatelami Polski, zadania mogą zostać
sformułowane w języku angielskim z zachowaniem zgodności treści merytorycznych
potrzebnych do ich prawidłowego rozwiązania, przy czym w razie niezgodności
tłumaczenia wiążący jest opis zadania w języku polskim.
4.7. Zawodnicy mogą zgłosić, poprzez Sprawdzarkę, fakt zaistnienia
niejasności lub wystąpienia błędu w sformułowaniu zadania, na które sędziowie
będą na bieżąco odpowiadać. Jeżeli sędziowie uznają, że uwaga jest zasadna,
wszystkie zespoły otrzymają stosowne wyjaśnienia.
4.8. Każde rozwiązanie musi być programem komputerowym napisanym w
dowolnym z dostępnych języków programowania (wymienionych w punkcie 4.5).
Program musi składać się z pojedynczego pliku z kodem źródłowym. Nie może
korzystać z plików dodatkowych oraz nie może tworzyć plików tymczasowych.
4.9. Program nie może wykonywać czynności
służących innym celom niż rozwiązanie zadania, np. celom oszukania lub
naruszenia bezpieczeństwa Sprawdzarki. Program nie powinien wywoływać
bezpośrednio funkcji systemowych, a wywoływane funkcje biblioteczne mogą
prowadzić interakcję z systemem operacyjnym jedynie w celu odczytu/zapisu
danych, alokacji/zwolnienia pamięci oraz zakończenia działania. W przypadku
rażącego naruszenia tej zasady (także podczas sesji próbnej) Komitet
Organizacyjny ma prawo do dyskwalifikacji zawodników z tych i przyszłych
Mistrzostw.
4.10. Każdy zespół ma do dyspozycji jeden komputer, na którym
zainstalowane jest oprogramowanie i inne elementy niezbędne lub przydatne do
rozwiązywania zadań, typu: system operacyjny, przeglądarka WWW, edytory tekstu,
kompilatory języków wymienionych w punkcie 3.5,
biblioteki konieczne do kompilacji oraz uruchamiania programów, debugger,
kalkulator, dokumentacja do wymienionych elementów. Szczegółowy wykaz
organizatorzy opublikują na stronie internetowej Mistrzostw.
4.11. Uczestnicy mogą korzystać z własnych materiałów w formie
papierowej, np. książek, wydruków programów, notatek. Nie jest dozwolone
korzystanie z materiałów zapisanych w formie elektronicznej. Zabronione jest
też korzystanie z wszelkiego rodzaju urządzeń elektronicznych (poza
dostarczonym przez organizatorów komputerem), w szczególności z kalkulatorów,
przenośnych komputerów, telefonów komórkowych, itp.
4.12. Zawodnikom w czasie zawodów wolno komunikować się jedynie z
członkami swojej drużyny, wyznaczonym personelem pomocniczym oraz sędziami.
Kontakt z innymi osobami (w szczególności z trenerem lub zawodnikami innych
drużyn) jest zabroniony pod groźbą dyskwalifikacji. Personel pomocniczy może
pomagać uczestnikom w przypadku wystąpienia problemów związanych ze
stanowiskiem pracy i środowiskiem programistycznym (np. wyjaśniając komunikaty
o błędach systemowych), ale nie będzie i nie jest upoważniony do pomocy
dotyczącej treści zadań.
4.13. W trakcie zawodów, przez pierwsze cztery godziny trwania
sesji, do publicznej wiadomości jest na bieżąco podawany aktualny ranking
drużyn. Przez ostatnią godzinę jedyne informacje jakie będą otrzymywać drużyny
to oceny ich własnych rozwiązań.
4.14. Po zakończeniu zawodów zostaną przedstawione oficjalne
wyniki. Organizator zobowiązuje się przedstawić wyniki w miarę możliwości w
dniu zakończenia zawodów, nie później jednak niż w ciągu 3 dni od dnia ich
zakończenia.
4.15.
Organizator zobowiązuje się przeprowadzić fotorelację z Mistrzostw oraz
umieścić ją na oficjalnej stronie internetowej Mistrzostw i/lub profilach
społecznościowych Mistrzostw.
5. Komitet Organizacyjny, Komisja sędziowska
Mistrzostw
5.1. Skład
sędziowski Mistrzostw i wskazanego spośród sędziów Sędziego Głównego wyznacza
Komitet Organizacyjny ustanowiony przez Organizatora. W składzie sędziowskim
będzie przedstawiciel Organizatora oraz osoby odpowiadające merytorycznie za
nadzór nad weryfikacją poprawności rozwiązywanych zadań. Komitet Organizacyjny
dokłada starań aby wśród sędziów byli autorzy zadań konkursowych.
5.2. Skład sędziowski jest upoważniony do zmiany
regulaminu w chwili zajścia nieprzewidzianych wypadków. Decyzje składu
sędziowskiego są ostateczne i nie podlegają apelacji.
5.3. Sędziowie zawodów są odpowiedzialni za ocenę prawidłowości
rozwiązań zadań. Sędzia Główny, konsultując decyzje z pozostałymi sędziami,
odpowiada za wyłonienie zwycięzców. Wykrycie później ewentualnych błędów
mających wpływ na wynik (np. błędów merytorycznych w zadaniach) nie ma wpływu
na rozdane już nagrody – w takich wypadkach jednak Organizator zobowiązany jest
do opublikowania informacji o wykrytych błędach oraz dokonania odpowiednich
zmian w rankingu Mistrzostw.
6. Kryteria i tryb oceny rozwiązań zadań
6.1. Drużyny
przedstawiają sędziom, poprzez Sprawdzarkę, rozwiązania zadań w czasie trwania
zawodów.
6.2. Rozwiązania zadań są oceniane na bieżąco, automatycznie przez
Sprawdzarkę, na podstawie przygotowanych przez sędziów testów. Każde
rozwiązanie przedstawione do oceny jest albo akceptowane, jeżeli dla wszystkich
testów daje poprawnie wyniki w rozsądnym według opinii sędziów czasie
(komunikat: Accepted), albo
odrzucane, a drużyna jest powiadamiana o tej ocenie. Przyczyna odrzucenia
rozwiązania jest określana jednym z następujących komunikatów:
·
Compile Error (błąd
kompilacji)
·
Runtime Error (błąd
wykonania)
·
Time Limit Exceeded (przekroczony limit czasu)
·
Wrong Answer (błędna
odpowiedĽ)
·
Rule Violation (naruszenie
zasad zawodów)
·
Memory Limit Exceeded (przekroczony limit pamięci)
·
Output Limit Exceeded (przekroczona wielkość pliku wyjścia)
6.3. Jeżeli
rozwiązanie nie zostanie zaakceptowane, drużyna może przedstawić kolejną wersję
rozwiązania.
6.4. Drużyny są szeregowane na podstawie liczby
poprawnie rozwiązanych zadań. O kolejności drużyn posiadających tę samą liczbę
rozwiązanych zadań decyduje suma czasów rozwiązywania zadań. Za czas
rozwiązania zadania przyjmuje się czas, jaki upłynął od początku zawodów do
momentu przedstawienia zaakceptowanego rozwiązania, powiększony o karę 20-tu
minut za każde przedstawienie błędnego rozwiązania. Łączny czas rozwiązywania
zadań jest obliczany tylko na podstawie poprawnie rozwiązanych zadań — kara
związana z nierozwiązanymi zadaniami nie ma wpływu na wynik drużyny.
6.5. Reguła z punktu 6.4, mówiąca o 20-to minutowej karze za przedstawienie
błędnego rozwiązania, nie ma zastosowania do rozwiązań, które otrzymały
komunikat Compile Error oraz Rule Violation.
6.6. Komunikat Rule
Violation może być podstawą do dyskwalifikacji drużyny jeżeli
sędziowie uznają, że zachowanie programu go wywołujące było celowym działaniem
drużyny lub mogło potencjalnie naruszyć bezpieczeństwo Sprawdzarki.
7. Postanowienia końcowe
7.1. Niniejszy regulamin jest zgodny z prawem
polskim, z zastrzeżeniem, że nie wyłącza przepisów obowiązujących w państwie
zwykłego miejsca pobytu uczestnika, których nie można wyłączyć w drodze umowy.
Organizator gwarantuje w takim wypadku uczestnikowi ochronę przyznaną mu na
podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy.
Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych uczestników Mistrzostw
Wielkopolski w Programowaniu Zespołowym
Zgodnie z art. 13 ust. 1−2
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO
lub Rozporządzenie RODO – Organizator Mistrzostw Wielkopolski w
Programowaniu Zespołowym (dalej: Mistrzostwa) informuje uczestników
Mistrzostw, że:
1. Administrator danych osobowych
Administratorem
danych osobowych uczestników Mistrzostw jest Organizator, to jest PROWOC SPÓŁKA
Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu przy ul. Rumiankowej 70,
61-680 Poznań (dalej: Organizator lub Administrator).
Administrator
udostępnia następujące możliwości kontaktu z nim:
·
Mailowo
pod adresem: contest@prowoc.com
·
Pisemnie
lub osobiście pod adresem: ul. Rumiankowa 70, 61-680 Poznań
2. Dobrowolność podania danych, cele i
podstawy oraz okres przetwarzania danych osobowych
Udział
w Mistrzostwach, jak i podanie koniecznych do udziału danych osobowych jest
dobrowolne. Jeżeli jednak uczestnik decyduje się na udział w Mistrzostwach, to
obowiązany jest podać dane wskazane w formularzu zgłoszeniowych jako
obowiązkowe oraz dodatkowo ewentualnie te oznaczone jako fakultatywne.
Osoba
podająca w formularzu dane innej osoby (innego uczestnika) jest zobowiązana do
posiadania w tym zakresie zgody takiej osoby. Podobnie, jeżeli uczestnik jest
osobą niepełnoletnią, to konieczne jest posiadanie przez niego zgody osoby sprawującej
nad nim władzę rodzicielską lub opiekę. Organizator zastrzega sobie prawo
zweryfikowania posiadania takiej zgody przez uczestnika.
Administrator
może przetwarzać dane osobowe uczestników Mistrzostw w następujących celach i
na następujących podstawach:
a)
Organizacja
i przeprowadzenie Mistrzostw –
podstawa prawna to artykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO (wykonanie
umowy) – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest
osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której
dane dotyczą, przed zawarciem umowy. Dane w tym wypadku są przechowywane przez
okres niezbędny do organizacji i przeprowadzenie Mistrzostw, z zastrzeżeniem,
że na stronie internetowej Mistrzostw także po ich zakończeniu dostępne będą
imiona, nazwiska i nazwy drużyny na liście uczestników i liście wyników;
b)
Marketing
bezpośredni Organizatora i Mistrzostw, w tym kolejnych edycji – podstawa prawna to artykuł 6 ust. 1 lit. f)
Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) –
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych
interesów Organizatora – polegających na
dbaniu o interesy i dobry wizerunek oraz promocję Organizatora, Mistrzostw oraz
kolejnych ich edycji. Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie
uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak
niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby,
której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej
przez Administratora działalności. Administrator nie może przetwarzać
danych w celu marketingu bezpośredniego w przypadku wyrażenia skutecznego
sprzeciwu w tym zakresie przez osobę, której dane dotyczą;
c)
Udostępnienie
danych podmiotom wskazanym w ramach udzielonej zgody (partnerzy i sponsorzy
Mistrzostw) w celu udziału w organizowanym przez nie procesach rekrutacyjnych – podstawa prawna to artykuł 6 ust. 1 lit. a)
Rozporządzenia RODO (zgoda) – osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na udostępnienie
swoich danych osobowych w celach udziału w procesie rekrutacyjnym partnerów
Organizatora i sponsorów Mistrzostw. Dane przetwarzane są w tym celu do czasu
cofnięcia zgody;
d)
Ustalenie,
dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie
mogą być podnoszone wobec Administratora – podstawa prawna to artykuł 6 ust. 1 lit. f)
Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) –
przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych
interesów Administratora – polegających
na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń, jakie może podnosić
Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora. Dane są
przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu
realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres
przedawnienia roszczeń jakie mogą być podnoszone wobec Administratora
(podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń wobec Administratora wynosi sześć
lat).
3. Odbiorcy danych osobowych
Administrator
przekazuje dane uczestników Mistrzostw innym podmiotom jedynie wtedy gdy jest
to konieczne lub posiada na to zgodę osoby, której dane dotyczą oraz jedynie w
zakresie niezbędnym do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych.
Dla
prawidłowego przeprowadzenia Mistrzostw konieczne jest korzystaniem z pomocy
podmiotów zewnętrznych takich jak:
a)
dostawcy
usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz
organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności, w tym Mistrzostw
(w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego, dostawcy poczty elektronicznej
i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania i udzielania pomocy
technicznej Administratorowi) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe uczestnika
wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w
zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego
z niniejszą klauzula informacyjną;
b)
dostawcy
usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie
księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria
prawna) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe uczestnika wybranemu
dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie
niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z
niniejszą polityką prywatności;
c)
mając
zgodę uczestnika Administrator może także przekazać jego dane partnerom
Organizatora i sponsorom Mistrzostw do celów udziału w procesie rekrutacyjnym.
4. Prawa osoby, której dane dotyczą
Osobie, które dane dotyczą przysługuje:
a)
Prawo
dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo
żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania,
usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do
przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej
praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
b)
Prawo
do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez
Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a)
lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia
zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
c)
Prawo
wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez
Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i
trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w
szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce
jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa).
d)
Prawo
do sprzeciwu –
osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z
przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących
jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania
publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym
profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku
nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie
ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec
interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do
ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
e)
Prawo
do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na
potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w
dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych
osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w
jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
W celu realizacji uprawnień, o których mowa powyżej,
można kontaktować się z Administratorem korzystając z danych kontaktowych
wskazanych na wstępie niniejszej klauzuli informacyjnej.
UWAGA:
dnia 6 grudnia 2019 roku Krajowy Rejestr Sądowy zarejestrował zmianę nazwy spółki z MKC Consulting spółka z ograniczoną odpowiedzialnością na PROWOC spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.